You are currently browsing the daily archive for 25 iunie, 2009.

iata unde puteti vedea rezultatele de la BAC (cu o mica intarziere): http://www.ebacalaureat.ro/rezultate/DB/2009/1

bac Ieri întrebam printre colegii mei care au luat 10 (la ambele probe orale), cum se vede BACul de acolo de sus. Am primit un răspuns inteligent: „e na..abia am urcat 2 trepte”. Astazi mi-am dat seama că așa este, însă mai mult, sunt poate cele mai mici trepte posibile (deci da, pentru cei care n-au înțeles, am luat 10 la ambele probe 😛 ) și nu știu dacă aș fi putut găsi scuză pentru un eventual eșec (adică neîndeplinirea obiectivului de a lua 10 la aceste probe). Mai departe, vom trăi și vom vedea.

Acum să mă laud și eu un pic povestesc ce și cum la aceste probe trecute cu brio:

La Română, marți, am tras primul bilet din stânga (și se pare că a fost norocos) reieșind la lumina neoanelor biletul numărul 11 (ooa, un aer de mister mă cuprinse), un text la prima vedere scris de Miron Costin. Am avut câteva greutăți în a înțelege textul, pentru că era plin de arhaisme și de cuvinte scrise cât se poate de greșit, însă un fapt care la subiectul 2 m-a ajutat foarte mult. Cât despre subiectul 3, am avut timp peste nevoie, pentru a interpreta corect o afirmație de-ale autorului.

La Engleză am fost mai calm și mai relaxat (pentru că sunt foarte încrezător în cunoștințele mele de limbă engleză), însă am ales să-mi pastrez obiceiul de la Română și să trag tot primul subiect (de data aceasta cel de dedesubt). Norocul a fost cu mine și de data aceasta pentru că am scos biletul 5. Un text despre o fata (de naționalitate spaniolă) care a suferit 7 ani de bulimie și care a ales să scrie și o carte despre aventura din care scăpase cu bine, dar șocată pe viață. Primele subiecte (cele de la A) nu mi-au pus probleme, pentru că n-am avut dificultăți în a înțelege textul. La subiectul B mi-am propus sa folosesc o serie de cuvinte mai greu întâlnite în vocabularul vorbitorilor de limbă engleză mediocri. Și ei bine, acest lucru n-a scăpat necomentat de una dintre examinatoare (citez) „ai auzit mă ce-a zis băiatul ăsta? OVERREACT ?!”, fapt pentru care am zâmbit inteligent și am primit confirmarea ca sunt bun 😛 („engleza ta e foarte bună”, am încheiat citatul).

Dacă ar fi să dau un sfat, este foarte bine să nu ai emoții (chiar dacă nu ești sigur pe cunoștințele tale) și să te destinzi. O mică glumă (chiar în rezolvare) nu strică, însă cu grijă să nu supere (eu am avut câteva la ambele probe și de fiecare data am reușit să zmulg zâmbete, nu numai de la examinatori, cât și din sală).

Cam atât despre BAC până acum.

Later edit: am aflat că numerele mele norocoase în perioada asta sunt 2 și 7, așa că dacă facem niște mici calcule 7-2=5 (numărul biletului de engleză) si (7*7-7*2-2)/3=11 (numărul biletului la română). Ambele au fost cu noroc, așa că Ada ai dreptate, astrele întotdeauna spun adevarul 🙂 (inclusiv 3-ul ăla mic de-acolo 😉 )

pub

iunie 2009
L M M J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

wanna talk?